
Complaints dealt with by the Communications Authority (“CA”) (released on 24 

April 2020) 

 

The CA considered the following cases which had been deliberated by the Broadcast 

Complaints Committee (“BCC”) – 

 

Complaint Cases 

 

1. News Reports on the incident occurred in Sham Shui Po on 6 October 2019 

broadcast by Television Broadcasts Limited (“TVB”)  

2. Radio Programme “Open Line Open View” (自由風自由Phone) broadcast by 

Radio Television Hong Kong (“RTHK”) 

 

 

Having considered the recommendations of the BCC, the CA decided that– 

 

1. the complaints against the news reports on the incident occurred in Sham Shui Po 

on 6 October 2019 broadcast by TVB were unsubstantiated and no further 

action should be taken against TVB; and 

2. the complaints against the radio programme “Open Line Open View” (自由風自

由 Phone) were unsubstantiated and no further action should be taken against 

RTHK.  

 

 

 

 

24 April 2020 

 

  

  



Case 1 – News reports on the incident occurred in Sham Shui Po on 6 October 

2019 in various news programmes broadcast on the Jade, News, Pearl and 

Finance & Information Channels of Television Broadcasts Limited (“TVB”) on 6 

and 7 October 2019 

  

Over 2 200 members of the public complained about the captioned news reports.  

The main allegations were summarised below –  

  

(a) the news reports, which covered the incident occurring on 6 October 2019 in 

Sham Shui Po where a protest rally was held in the vicinity and a taxi 

reportedly mounted the pavement outside the Cheung Sha Wan Government 

Offices, hitting a number of people, with a man in red clothes, purportedly the 

driver of the taxi involved (“the Man”), subsequently beaten by a crowd (“The 

Incident”), were distorted, misleading, partial, biased, amounted to fake news 

and selective reporting, and unfair to the people in the crowd/the protesters, 

as – 

 

(i) the news reports presented the Incident as a crowd of people violently 

beating up the Man who had a different political opinion, with no 

coverage of what the Man did before the beating, including deliberately 

ramming his taxi into the pedestrians who were on the pavement, 

notwithstanding that a footage of such actions was widely circulated on 

the Internet soon after the Incident and the news reports of other 

television stations had also covered such actions in detail; 
 

(ii) the news reports contained detailed coverage of the injuries sustained 

by the Man after he was beaten by the crowd, but there was no 

coverage of the fact that the beating by the crowd was the aftermath of 

what the Man had done before, and the injuries sustained by people hit 

by the taxi, including a woman with serious fractures to her legs and 

being taken to hospital in a critical condition.  The Man, who was in 

fact a perpetrator, was portrayed as the only victim in the news reports; 

 

(iii) the news reports did not mention that the Man was a taxi driver who 

rammed his taxi into the pedestrians who were on the pavement and/or 

only referred to the Man as a man in red clothes (“紅衣男子”).  Such 

reports were slanted by the concealment of facts; 

 

(iv) the subtitles “的士上了行人路” (“the taxi mounted the pavement”) 

shown in the news reports were inaccurate and misleading, as it 

downplayed the seriousness of the crash caused by the Man;  

 
(v) the news reports only focused on the crowd’s beating of the Man, 

which gave viewers the impression that the crowd/protesters/those clad 

in black were rioters and/or always resorted to violence to settle 

disputes; and 

 
(b) the news reports promoted violence, deprived the public of the right to know, 

defamed the protesters and deepened and/or incited conflicts and 

contradictions in the society. 



The CA’s Findings 

 

In line with the established practice, the CA considered the complaint case and the 

representations of TVB in detail.  The CA took into account the relevant aspects of 

the case, including the following – 

 

  Details of the Case 

 

(a) the news programmes broadcast on the channels concerned reported on a wide 

range of events relating to protests and confrontations between different 

parties which took place in various districts on 6 October 2019.  The Incident 

happened at around 5:00pm on that day.  The news about the Incident were 

broadcast roughly every half-hour on TVB News Channel from the evening of 

6 October 2019 to the next morning of 7 October 2019.  The relevant news 

were also broadcast in “News at 6:30” at 6:30pm, and “News Roundup” at 

11:30pm on the Jade Channel; “News at Seven Thirty” at 7:30pm and “News 

Roundup” at 11:15pm on the Pearl Channel on 6 October 2019; 

   

Live Coverage of the Incident on TVB News Channel 

 

(b) on TVB News Channel, live coverage of the Incident was shown from 5:19pm 

to 5:22pm on one of the split screens on the news programme.  In the live 

footage, a man, who was in red clothes, was seen lying on the ground, his face 

and head covered in blood, surrounded and treated by some people.  Against 

the footage, the reporter reported that the person was injured and it was 

believed that he was a taxi driver (“受傷嘅人相信係的士司機嚟嘅”); he 

appeared to have sustained a head injury and the bleeding appeared to be 

serious (“相信係頭部有受傷，流血情況相信都嚴重嘅”); and that the taxi 

appeared to have been driven against the direction of traffic and rammed into 

the pavement (“嗰部的士…似乎呢係逆線剷上行人路嘅”); 

 

 News Reports on the Incident broadcast on 6 October 2019 on TVB’s 

Channels 

 
(c) in “News at 6:30” broadcast at 6:30pm on the Jade Channel, and “News 

Report” at 6:30pm, 7:00pm and 7:30pm on the TVB News Channel on the 

same day, the reporter remarked “喺長沙灣政府合署對出，有的士剷咗上行

人路，一個著紅衫嘅男人被拖喺地上面圍毆。有人手持鎚仔；遇襲男人身

體多處受傷，有人幫佢急救；又有人集結喺欽州街一帶，防暴警察到場，

發射咗至少一槍防暴槍，人群之後向內街散去” (“Outside the Cheung Sha 

Wan Government Offices, a taxi rammed into the pavement, a man in red 

clothes was dragged to the ground and beaten up by a crowd.  Some people 

held hammers; the beaten man was injured in various parts of his body, and 

was provided first-aid treatment.  Some people gathered around Yen Chow 

Street; the riot police arrived and fired at least one shot of riot guns; the crowd 

then dispersed towards the inner streets”).  The corresponding subtitles for 

the verbal remark “有的士剷咗上行人路 ” (“a taxi rammed into the 

pavement”) were shown as “有的士上了行人路” (“a taxi mounted the 



pavement”).  Similar news reports about the Incident were broadcast on TVB 

News Channel in the same evening; 

 

(d) in “News at Seven Thirty” and “News Roundup” broadcast at 7:30pm and 

11:15pm respectively on the Pearl Channel, it was reported that “Over in 

Cheung Sha Wan, violence spread as scuffles broke out between people with 

different political opinions.  At around 5:00pm, a man was beaten up.  Some 

eventually succeeded in persuading others in the group to stop the assault.  

The injured man was later treated.  While the cause of altercations was 

unclear, the man had reportedly attempted to ram a protester with his taxi.  In 

the area, police charged at the crowd on Yen Chow Street at around 5:30pm 

and fired riot guns.  The crowds later dispersed.”; 

 

(e) in “News Roundup” broadcast at 11:30pm on the Jade Channel, it was 

reported that “…各區都有人因為影相或政見不同起爭執被圍毆…下晝五

點幾，長沙灣政府合署對出，有的士剷上行人路，黑衣人包圍的士，打爛

車窗。一個著紅色衫嘅男人被拖喺地上，被人圍毆。有人不停用遮等打佢；

有人嘗試阻止；有人就拎住鎚仔。遇襲嘅男人身體多處受傷，有人為佢急

救；消防其後到場協助。警方話事後接報，指有的士撞向途人，一人受傷

送院” (“… due to disputes over photo taking or differences in political 

opinions, there were people being sieged and assaulted in various districts … 

at around 5:00pm, a taxi rammed into the pavement outside the Cheung Sha 

Wan Government Offices.  Some people clad in black surrounded the taxi 

and smashed its windows.  A man in red clothes was dragged to the ground 

and beaten up by a crowd.  Some beat him repeatedly with umbrellas; some 

tried to stop the beating; and some held hammers.  The beaten man was 

injured in various parts of his body, and was provided with first-aid treatment; 

the firemen later arrived to offer assistance.  The Police said that they 

received a report afterwards about a taxi ramming into pedestrians, and one 

person was injured and sent to hospital”).   The corresponding subtitles 

shown matched the verbal remark “有的士剷上行人路” (“a taxi rammed into 

the pavement”).  Similar news reports about the Incident were broadcast on 

TVB News Channel in “Late News” at 11:43pm and “Good Morning Hong 

Kong” at 7:38am on 7 October 2019; 

 
(f) the relevant footage in the news reports mentioned in sub-paragraphs (c) to (e) 

above showed that some people clad in black surrounded a taxi and hit the 

windows of the car.  The Man was seen lying on the ground, besieged and 

beaten by a crowd of people with various objects.  Someone was holding a 

hammer, while some people shielded the Man and tried to stop the beating.  

The Man was covered in blood and later treated by firefighters and some other 

people including those clad in black; and 

 

 News Reports on the Incident broadcast on 8 October 2019 on TVB News 

Channel at 1:48am and 4:06pm 

 
(g) on 8 October 2019, in the “Overnight News” broadcast at 1:48am on TVB 

News Channel, reports of the Incident and its aftermath, including updates on 

the injured woman’s conditon as quoted from the Police were presented by the 



anchor: “前日一架的士喺深水埗撞向途人，導致兩個人受傷，的士司機之

後被黑衣人圍毆；警方話架的士撞人之前先被襲擊。警方話架的士喺南昌

街近龍悅道避開路障時，被多人追打，於是沿欽州街駛走，之後的士擋風

玻璃被人用鐵枝打穿，司機喺車內被人用鐵枝襲擊同拉扯，的士失控撞上

行人路，撞到兩個女人，司機被拉落車圍毆。警方又話，的士內遺失大約

兩萬蚊現金，同一隻大約值十四萬元手表。案件暫列作暴動、傷人、刑事

毀壞、盜竊同交通意外有人受傷處理，未有人被捕。至於被撞傷嘅兩個女

人，據了解，其中一人腿部骨折，仍然留醫”(“On the day before yesterday, 

a taxi rammed into pedestrians in Sham Shui Po, resulting in two people being 

injured.  The taxi driver was later beaten by some people clad in black; the 

Police remarked that the taxi was attacked before it knocked down people.  

The Police said that the taxi was pursued and attacked by some people when 

the driver tried to avoid the roadblocks in Nan Cheong Street near Lung Yuet 

Road, and then the taxi was driven away along Yen Chow Street.  The 

windshield of the taxi was smashed by people with iron rods.  The driver in 

the vehicle was beaten by steel bars and dragged by people.  The taxi lost 

control and rammed into the pavement, knocking down two women, and the 

driver was dragged out of the car and beaten by a crowd.  The Police also 

said that $20,000 cash and a watch worth about $140,000 in the taxi were lost, 

and the case was temporarily classified as rioting, wounding, criminal damage, 

theft and traffic accident causing injury, and none was arrested.  As for the 

two injured women, it was understood that one of them suffered fractures to 

her leg and was still hospitalised”).  Similar report was found at around 

4:06pm on the same day, with updates on the arrest of one suspect.   

 

Relevant Provisions in the Generic Code of Practice on Television 

Programme Standards (“TV Programme Code”) 

 

(a) paragraph 2(c) of Chapter 3 – licensees should not include in its programmes 

anything which is in contravention of the law; 

 

(b) paragraph 1 of Chapter 9 – news programmes should offer viewers an 

intelligent and informed account of issues that enables them to form their own 

views.  The licensees should ensure that news is presented with accuracy and 

due impartiality; 

 

(c) paragraph 1A of Chapter 9 – the licensees shall make reasonable efforts to 

ensure that the factual contents of news are accurate; 

 

(d) paragraphs 2, 3, 4 & 6 of Chapter 9 – due impartiality rules applicable to news 

programmes; 

 

(e) paragraph 9 of Chapter 9 – the licensees have a responsibility to avoid 

unfairness to individuals or organisations featured in factual programmes, in 

particular through the use of inaccurate information or distortion; and  

 

(f) paragraph 15 of Chapter 9 - licensees should take special care when their 

programmes are capable of adversely affecting the reputation of individuals or 

other organisations.  Licensees should take all reasonable care to satisfy 



themselves that all material facts are so far as possible fairly and accurately 

presented. 

 

 

The CA’s Consideration 

 

The CA, having regard to the relevant facts of the case including the information 

submitted by TVB, considered that – 

  

 Impartiality and Misleadingness 

 

(a) the reports broadcast at 6:30pm mentioned that a taxi had been driven onto the 

pavement and a man in red clothes was beaten.  In the reports broadcast at 

11:30pm, apart from the remarks about a taxi driven onto the pavement and a 

man in red clothes being beaten, there were updates that scuffles broke out 

between people with different political opinions, and information that a taxi 

had reportedly rammed into the pedestrians and an injured person was sent to 

hospital was quoted from the Police.  Similar reports were found in the early 

morning on 7 October 2019.  The above reports did not clearly mention that 

the Man, who was beaten by a crowd, was “believed to be the taxi-driver” in 

relation to the Incident.  This notwithstanding, TVB did report in the live 

coverage of the Incident the condition of the Man’s injury and remarked that 

the Man (who was in red clothes as seen from the live footage) was believed to 

be the taxi driver concerned, and that the taxi in question appeared to have 

been driven against the direction of traffic onto the pavement.  Also, all the 

reports concerned mentioned that the taxi mounted the pavement; 

 

(b) TVB explained that the reason it did not report what the Man had done before 

he came to be beaten by the crowd (including ramming his taxi into the 

pedestrians who were on the pavement) was that its news crew was not present 

at the scene at the material time, and hence could not verify the truthfulness of 

such saying.  In this regard, the news reports broadcast at around 11:30pm 

provided an update that, according to the Police, the taxi was alleged to have 

rammed into the pedestrians.  Also, more detailed follow-up reports about 

what had happened before and after the crowd’s beating of the Man, as well as 

updates on the injured pedestrian’s condition quoted from the Police, were 

presented in the news reports in the early morning on 8 October 2019.  

Specifically, the reports referred to the Man as a taxi driver who rammed his 

taxi into pedestrians, and mentioned that the taxi lost control and drove onto 

the pavement, knocked down two women resulting in one of them sustaining 

fractures to her leg; and the Man was then dragged out of the vehicle and 

beaten; 

 

(c) given the above, it seemed reasonable that in exercising its editorial judgment, 

TVB was entitled to decide that certain facts of the Incident (including that the 

Man, who was the taxi driver, was accused of ramming his taxi into the 

pedestrians) should only be included in its news reports after verification with 

the Police.  As for the allegation about the omission of the word “剷” (“ram 

into”) in the subtitles “的士上了行人路” (“a taxi mounted the pavement”), 

given TVB’s explanation that it was due to a genuine slip in typing which had 



been corrected in the subsequent newscasts, and that clear verbal remarks and 

visual images were provided in the news reports concerned, it was unlikely 

that viewers’ comprehension of the news reports would be significantly 

affected.  As such, there was also no reasonable ground to consider that TVB 

had downplayed the seriousness of the crash; 

 

(d) as for the allegation that TVB did not adopt the relevant footage available on 

the Internet in its reports, TVB explained that it could not verify the 

truthfulness of the accusation against the Man at the material time, its 

journalistic professionalism also prohibited it from casually using any footages 

on the Internet and jumping to a conclusion without first verifying the 

authenticity and integrity of the footages and clearing the copyright issues.  

The CA considered that TVB’s explanation seemed reasonable.  Also, 

according to the media report submitted by TVB, the Man had not been 

prosecuted by the Police so far and the Incident was still under investigation, 

and therefore the assertion that the Man had deliberately rammed his taxi into 

the pedestrians remained an allegation only; 

 

(e) taking into account the circumstances of the case, including the overall 

presentation of the news reports concerned and the representations of TVB, 

and the fact that the news programmes concerned had covered a wide range of 

events relating to protests and confrontations which took place in various 

districts on 6 October 2019, the CA considered that there was insufficient 

evidence to conclude that TVB had concealed any facts of the Incident, which 

rendered the relevant news coverage misleading and partial; 

 

 Fairness 

 

(f) while the footages used in the reports showed that some people were smashing 

the windows of the taxi and beating the Man who was covered in blood, the 

same footages also showed some other people in the crowd, including those 

clad in black, were trying to stop the beating and treating the Man’s injuries.  

Neither did the reports mention that the crowd / protesters / those clad in black 

were rioters, nor showed any prejudice against the Man, the protesters or the 

injured pedestrians.  As such, the CA took the view that there was 

insufficient evidence to support the allegation that the factual coverage of the 

Incident had rendered any individual or group of people being unfairly treated; 

 

 Violence 

 

(g) nothing contained in the factual accounts of the reports should be considered 

as promoting or endorsing violence or illegal acts; and 

 

 Other Allegations 

 

(h) other allegations such as depriving the public of the right to know, defaming 

the protesters and deepening and/or inciting conflicts and contradictions in the 

society, the matters were outside the jurisdiction of the CA. 

 



Decision 

 

In view of the above, the CA considered the complaints unsubstantiated and decided 

that no further action should be taken against TVB. 

 

 

Case 2 – Radio Programme “Open Line Open View” (自由風自由Phone) 

broadcast on the Radio 1 Channel of Radio Television Hong Kong (“RTHK”) 

from 5:00pm to 8:00pm on 24 October 2019 

 

426 members of the public complained about the captioned programme.  The main 

allegations were that –  

 

(a) in a segment entitled “有人發起香港加泰人權自由集會” (“The organisation 

of the Hong Kong-Catalonia Solidarity Assembly”) (the “segment”), the 

remarks made by a commentator and a guest, who was the organiser of an 

assembly held in the evening of 24 October 2019 (the “assembly”), were 

partial, distorted facts, advocated the independence of Hong Kong, and 

defamed and incited hatred against the Hong Kong Police Force (“the Police”) 

by exaggerating the force used by the Police in its operations in recent 

protests; and 

 

(b) the presentation of the segment concerned violated the public purposes and 

mission of RTHK as set out in the Charter of Radio Television Hong Kong 

(“the Charter”), which required RTHK, as a public service broadcaster in 

Hong Kong, to promote understanding of our community, our nation and the 

world through accurate and impartial news, information, perspectives and 

analyses, etc. 

 

 

The CA’s Findings 

 

In line with the established practice, the CA considered the complaint case and the 

representations of RTHK in detail.  The CA took into account the relevant aspects of 

the case, including – 

 

Details of the Case 

 

(a) the programme under complaint, which contained the segment, was identified 

as a personal view programme (“PVP”); 

 

(b) speaking of the assembly, a programme host and the commentator remarked 

that the assembly invited controversy.  They said, among others, that some 

netizens expressed concern that a high profile support of the Catalan protests 

in the assembly might create an impression that the protesters in Hong Kong 

were advocating Hong Kong independence.  The host remarked that 

according to some media reports, the Catalan protesters were not so much 

protesting in support of Catalan independence as protesting against the alleged 

violence of the Catalan police.  This was followed by the commentator’s 



remark “亦都有好多唔同嘅輿論都有嘗試比較過，就好似話其實加泰羅尼

亞嗰邊嘅一啲示威其實係反而學咗近呢幾個月香港嗰啲嘅示威模式呀” 

(“there were different public opinions that the Catalan protesters were in fact 

modelling on the tactics recently used by the protesters in Hong Kong”) and a 

telephone interview with a guest, the organiser of the assembly;  

 

(c) in responding to the netizens’ concerns cited by the host and the commentator, 

the guest explained in the telephone interview that the purpose of the assembly 

was not to support the Catalan independence movement, but to protest against 

what he perceived to be violations of human rights and police brutality in 

Catalonia, and allow the participants to contemplate the problems the Catalans 

were facing.  The guest drew an analogy between the recent incidents in 

Hong Kong and Catalonia and claimed that there were many similarities in the 

recent incidents in both places, in particular the use of force by the police force 

of the two places.  Near the end of the telephone interview, the guest 

remarked that while he could not prevent any participants in the assembly 

from advocating Hong Kong independence, such views did not represent the 

position of the assembly; 

 

(d) after the telephone interview with the guest, the commentator concluded that 

the assembly would seem to be uncontroversial if its organiser could uphold 

the principles and position as expressed in (c) above and focus on the matters 

relating to the alleged violations of human rights and police brutality in 

Catalonia.  He also mentioned, among others, that although the guest had 

repeatedly claimed that there was “無大台” in the assembly (i.e. that the 

assembly had a highly decentralised leadership), the guest, as the organiser of 

the assembly, held the responsibility of reminding the participants of the 

purposes of the assembly and the principles advocated by the organiser of the 

assembly so as to avoid possible public misunderstanding; and 

 

(e) RTHK submitted, among others, that the focus of the discussion in the 

segment concerned was the controversy of the assembly, but not the 

appropriateness of the force used by the Police.  During the discussion, both 

the guest and the commentator did provide abundant viewpoints of various 

parties (such as netizens, academics on international relations and opinion 

leaders) from different perspectives.  There was also no evidence that the 

discussion therein advocated the independence of Hong Kong, and defamed 

and incited hatred against the Police.   
 

Relevant Provisions in the Radio Code of Practice on Programme Standards 

 

(a) paragraph 7(b) – licensees should not include in its programmes any material 

which is likely to encourage hatred against or fear of, and / or considered to be 

denigrating or insulting to any person(s) or group(s) on the basis of, among 

others, social status; 

 

(b) paragraph 20A – licensees shall make reasonable efforts to ensure that the 

factual contents of PVPs are accurate; and 

 



(c) paragraph 36(b), (c) & (d) – for all PVPs on matters of public policy or 

controversial issues of public importance in Hong Kong, facts must be 

respected and the opinion expressed, however partial, should not rest upon 

false evidence; a suitable opportunity for response to the programme should be 

provided in the same programme, in the same series of programmes or in 

similar types of programmes targeting a like audience within an appropriate 

period; and licensees should be mindful of the need for a sufficiently broad 

range of views to be expressed in any series of PVPs. 

 

 

The CA’s Considerations  

 

The CA, having regard to the relevant facts of the case including the information 

submitted by RTHK, considered that – 

 

Accuracy and Impartiality 

 

(a) the programme under complaint was identified as a PVP and the topics 

discussed therein concerned matters/issues of public importance in Hong 

Kong.  Therefore, the relevant rules governing PVPs are applicable to the 

present case; 

 

(b) the segment under complaint discussed the controversy of the assembly and 

mainly contained comments or personal opinions expressed by the host / guest 

on the issues relating thereto.  According to media reports submitted by 

RTHK, there had indeed been discussions and comments in the media 

comparing the incidents in Hong Kong and Catalonia.  The remark “我哋係

譴責一切嘅警察暴力，特別係針對和平示威者嘅暴力啦” (“We condemn all 

sorts of police brutality, especially police brutality against peaceful 

demonstrators”) was made by the guest, the organiser of the assembly, in the 

context of explaining the purpose of the assembly to the programme host.  

Nonetheless, there was no further elaboration or details of any of the 

accusations of violence of the Police throughout the segment; 

 

(c) as for the allegation concerning advocacy of independence of Hong Kong, the 

guest had clarified in the telephone interview that the purpose of the assembly 

was not to advocate the independence of Hong Kong.  The views / comments 

expressed in the programme had not specifically advocated the independence 

of Hong Kong per se, although the guest, in the context of explaining the 

situation of Catalonia, did express “…同香港近嚟自決派嘅講法完全一樣，

呢個 right to self-determination，呢個自決嘅權利其實就係聯合國賦予嘅…

任何地方嘅人民絕對有佢嘅權力決定佢自己嘅未來，一個人民作為一個人

有權決定自己嘅未來…” (“As advocated by pro-self-determination groups 

recently, the right to self-determination which was granted by the United 

Nations provides that the people of any locality are absolutely empowered to 

determine their future.  The people, as humans, are empowered to determine 

their future.”) which might be interpreted by some as advocating the same.  

In the segment, the host and the commentator made an effort to raise pertinent 

questions (including prompting the guest to clarify some issues about the 



controversy over the assembly) and to cite the opposing views on the Catalan 

independence movement, etc.;  

 

(d) in view of the above, there was insufficient evidence to conclude that the 

programme under complaint had breached the relevant provisions governing 

PVPs; 

 

Incitement of Hatred 

 

(e) there was no elaboration or details of any of the accusations of violence of the 

Police throughout the segment.  It was unlikely that the brief remarks 

concerned could be considered as inciting hatred against the Police; and 

 

Compliance with the Charter 

 

(f) according to the Charter, RTHK should ensure that all television and radio 

programmes broadcast by it should comply with the relevant codes of practice 

issued by the CA.  While the CA should investigate all complaints received 

by it against RTHK programmes and might impose appropriate sanction on 

RTHK if the complaints were found to be in breach of the relevant codes of 

practice, the matter of whether RTHK’s programmes complied with the 

Charter (including fulfillment of its purposes and mission) was outside the 

jurisdiction of the CA. 

 

 

Decision  

 

In view of the above, the CA considered the complaints unsubstantiated and decided 

that no further action should be taken against RTHK.  

 

 

 

 

 

 

 


